Banks 3 Column

Sunday 3 April 2011

Macam mane aku boleh masuk suksis??

slamat petang semua....

sebelum korang start bace kisah aku ni.. ape kate korang klik dulu video kat bawah ni.. (pakse ok!) amek feels dulu k... kalo tak klik jangan bace k.. b4 tu pausekan dulu lagu kat playlist blog kite tu ea...hahaha... khas utk korang, dina ft zazan slamat tinggal...





mood petang ni membawa aku terus nak menaip menceritakan kisah macam mane aku boleh join suksis ni..(macam ayt sastera lak!) aku tau korang pun ade citer gak kan..haaa, pe lagi, jom share kat sini jom..

cerita bermula......


mase-->3rd week start kuliah..
lokasi---> blok L3, kolej 16.

aku: mek, kau tau tak... aku mimpi aku stay kolej yg dak2 suksis duduk (mase tu xtau lg kat KTP).. teringin ler nak masuk suksis.. hehehe

mek(bdk pnddikan sn ptanian): peh, biar betul?? siap mimpi lagi kau!! kahkahkah.. kalo ko betul2 nak masuk, shahrin ngan daus (bdk skuad4 yg dah kuar suksis dah) cakap ade kosong lagi... ko pegi la pejabat.. try  tanye..

aku: hati punye la berbunga2.. penuh ngan harapan! hahaha.. ok mek, nanti aku gi pejabat tanye..

maybe korang rase scene ni cam ade unsur2 penipuan.. yg paling xbleh bla siap mimpi lg tu...tp percayelah! sume tu BETUL2 berlaku! haha..



tanpe berlengah2, keesokkannye harinye, habis je kelas kul 10pg aku terus nek bas n berhenti kat bustop depan PKU tu.. dan baru time tu aku terpikir.. nak join suksis, tp nak daftar dimane ek?? SENGAL BETUL aku time tu!! nak pegi tanye tapi tak tau tempat kat mane... adoi! masalah betul la... haahaha

sambung citer lagi yep...

pastu aku pun dengan excited dan confident terus pegi jalan ke KPZ... dan aku SANGAT pasti kat situ la suksis...hahaha... sengal kan! hahaha.. tergelak guling2 biler ingat2 balik.... mesti korang pelik kan asal aku xtau suksis kat mane... 




before aku amek degree kat sini, aku mengaji kat asasi upm.. masuk 2nd intake asasi, mane ade orentasi mase tu.. mase awal2 dulu lagu upm pun aku tak tau.. tak hafal pun.. lagi sengal! aku mai datang sini dulu2 pakai terjah masuk je. mase asasi dulu tak terdedah sangat ngn dunia luar..

yg aku kenal mase tu just member2 kat K13 je la... lame gak la aku duk sane... ade la dlm 3sem..sebab mase tu asasi setahun setengah... tp budak2 asasi skrg da disingkatkan mase jadi setahun je... mase tu memang ala2 katak bawah tempurung... tu yang sampai xtau suksis kat mane...hahaha.. n bile smbung degree, aku bersame2 ngn budak2 batch aku dipindahkan ke k16.... tercampak jauh...

jom sambung balik citer tu.....

mase kat pejabat am KPZ~

aku: kak macam mane nak join suksis ek??
akak tu: (die buat muke pelik sambil tanye org2 dlm pejabat) dik, suksis kat KTP la dik..kat sini tak de suksis..
aku: ok. (muke da malu sebab tsalah tempat! hahaha)

*******

aku pun meneruskan pjalanan pergi ke KTP.. aku tanye pejabat am KTP dulu, then, barulah mak cik kat situ tunjukkan kat mane..

masuk je pejabat suksis aku nampak tn fik, en sam, cik wati mase tu.. dengan en fifi skali.... aku sekadar nak tanye la betul ke suksis ni ade kosong lagi..alih2 en fifi serta merta terus hulur borang kat aku n terus suruh aku isi borang kat situ gak!! punye la tebal borang2 tu... tak sangke betul!! hahahahaha.. macam2 borang aku kene isi... 

bila dah siap isi, aku nak cabut balik dulu, tapi en fifi tahan aku n suruh aku tunggu tuan saad... die kat dlm bilik mesyuarat mase tu.. depa tengah dok meeting ngan polis2 luar mase tu... pasai ape aku tak tau la.. lame gak la aku tunggu..

lepas je tn saad dah hbis meeting, aku ngn en fifi pun masuklah bilik tn saad.. dalam tu macam biase la seperti yg korang tau, biler tn saad dah start bercerita....... habis sume kluor.. hahahaha,, aku dengor je la.. ape yg tn saad ckp kat aku, ade 1 je lagi kkosongn utk budak prempuan... tu pun sebab ade budak yang nak kluor.. tp tak kompem lagi.. kalo budak tu kluor aku ganti tempat die.. kalo tak, tak dapat la aku join...  sadis giler dengor!!

citer aku dah nak sampai ending dah ni...



esoknye aku dapat call dr pejabat suksis n aku diterima join suksis.. time tu rase nak jerit sekuat hati je. nak je lompat3!! nak gtau sume org!! hahhaaha..tu da melampau la pulak!..YEEESSSSS3!!! akhirnye bleh gak aku join suksis... hahaahaha..

lepas je dapat join suksis, aku tak terus stay KTP..tp still menginap di K16... n berulang alik dr K16 ke KTP kalo ade aktiviti.. lg satu, disebabkan kolej jauh + malas aku jarang datang time perhimpunan pagi rabu... hahaha...kantoi sudah! seingat2 aku la kan...aku just datang 2kali n yg lain aku ponteng! teruk betul kan...hahaha.. tp kalo hr sabtu slalu je aku datang... mase sem yg berukutnye, barulah aku mohon stay KTP n tinggal sini sampai la ni...



lepas sah menjadi sebahgian drpd ahli KOR SUKSIS ni, pasni aku kene la cepat3 drop ko-ko yang aku amek, softball..  disebabkan minggu tu dah 3rd week so kene bayar rm50 la kat bhep.. puas aku gtau bhep yg aku join suksis minggu ke-3, so sepatutnye tak payah la bayar kan...tapi diorang suruh gak aku bayor...tak pe la.. aku tak kesah pun.. janji aku dapat join bende alah ni.. hehehehehehe...THE END

itu bukan aku ok! hahaha

lastly, aku sangat2 bharap psahabatan yg tjalin antara kiter semua ni akan kekal sampai biler2.. jangan ade dendam n gado2 lagi ea pas ni... yg da lepas tu biar lepas...=) kalo aku ade wat silap ngn korang ke, wat korang marah or buat korang terase ke.... soory ea, sebab sengaja! hahaha... lepas2 da habis study ni, kalo aku ade tserempak ngn korang, time tu korang jgn wat2 tak kenal plak ok!.hahaha..

so, tu je la citer yg sempat aku taipkan kat sini... dah bace tu, sila komen ea... (pakse  ni!) hahaha =)


----------ANA-------------

p/s: sape yg dah bace entri ni mase awl2 aku post, aku ade tambah sikit lagi cerita..skit je..



No comments:

Post a Comment